Sider

lørdag den 1. marts 2014

I gang igen

Ja, nu er det vist på tide at få gang i bloggen igen. Både fordi jeg snart vender næsen mod syd igen, men også fordi, jeg igen begynder at have overskud til at skrive og vise billeder.

Jeg er egentlig frygtelig bagud med at fortælle, for ud over al den modgang, jeg har haft i Tyrkiet, så har der jo også været gode og sjove stunder, jeg gerne vil dele med jer og samtidig med det, så har jeg vist heller ikke fået vist jer de billeder af lejligheden, som jeg lovede sådan cirka sidste sommer *indsæt selv smiley med røde ører* :-)

Efter jeg skrev mit indlæg sidst i januar, fik jeg det desværre dårligt. Jeg er begyndt at reagere fysisk på at være i Istanbul, fordi jeg har haft så mange dårlige oplevelser. Så jeg vågnede med kvalme og dårligt humør og havde derfor svært ved at komme ud af sengen. Derfor fik jeg ikke blogget mere, men brugte al min energi på at få nogle positive oplevelser. Det hjalp heldigvis, og da jeg tog hjem igen en uge senere, kunne jeg se tilbage på nogle hyggelige dage.

Hasans forældre kom jo på besøg og skulle se vores lejlighed for første gang, men inden da var jeg på en fotovandring inde i den europæiske del af centrum. Det var en rigtig spændende oplevelse for mig, da jeg fik set byen på en helt ny måde. Desuden var denne vandring planlagt på en af de dage, hvor jeg havde det allerdårligst, men det at komme ud og møde nye mennesker, gjorde mig hurtigt i godt humør, og efter denne dag gik det kun fremad. Jeg vil gerne fortælle jer om fotovandringen i et separat indlæg, da jeg også har lidt billeder at vise.

Da Hasans forældre kom var der pludselig mere liv i lejligheden :-) Det var sjovt at opleve, at de var vores gæster. Det plejer jo at være omvendt ;-) Da de ankom, havde jeg lavet jordskok suppe. Det kunne de heldigvis godt lide. Det var første gang, jeg lavede mad til dem, så man vil jo gerne gøre et godt indtryk.

Dagene med Hasans forældre brugte vi på at gå nogle ture rundt omkring i byen, spise god mad og drikke masser af the. De blev også introduceret til dansk gløgg, som Hasans far ved en tidligere lejlighed havde spurgt, om jeg ville lave. Han kunne rigtig godt lide det, mens Hasans mor fandt det for krydret. Til gengæld var hun ret glad for de svenske brunkager, vi havde fra IKEA ;-) Så ja, vi julede altså lidt i starten af februar :-)

Lige pt er jeg i Istanbul igen, men den historie får I i et andet indlæg.

I weekenden viste vi bl.a. Hasans forældre strandpromanden ved Kartal :-) Billedet her er dog fra September 2013.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar