Sider

lørdag den 8. marts 2014

En bekendt kom forbi

Sidste lørdag viste jeg jer et "testbillede" og lovede, at jeg nok senere skulle afsløre, hvad det var, jeg var på kajen for at fotografere.

Jeg har siden 2006 arbejdet for DFDS, der sejler med fragt og passagerer primært i Nordeuropa. Dog er de også begyndt at sejle til Tyrkiet ind i mellem. Det er ikke ofte, men det sker.

Da det pludselig kom min næse forbi, at et skib var på vej sydpå, mens jeg befandt mig i Istanbul, var jeg nødt til at kontakte skibet, for at spørge, hvornår de kom. De havde nemlig et ærinde i Nordtyrkiet = de skulle sejle gennem Bosphorus og dermed Istanbul.

De meldte deres ankomst d. 4. februar kl. 9 om morgenen, så jeg måtte op sammen med Hasan, da han skulle på arbejde, og så med metroen ind til byen. Jeg havde dagen forinden udset mig det bedste sted at fotografere fra. Nemlig fra den asiatiske side, som jo også er der, hvor vi bor.

Hvis man står på kajen med Kadikoy, som er den asiatiske sides centrum, har man nemlig et rigtig flot view over de flotte bygninger på den europæiske side: Den blå moske og Ayasofya. Perfekt baggrund tænkte jeg :-)

Jeg fik helt ret i, at baggrunden var perfekt. Desværre var vejret bare ikke med mig, og når man så samtidig kun har et lille lommekamera, så er det begrænset, hvordan kvaliteten bliver. Men jeg gjorde da mit bedste.

Skibet hedder BRITANNIA SEAWAYS og er et fragtskib. Husk I kan klikke på billederne for at se dem større.

Den blå moske til venstre og Ayasofya til højre.

Her kan man måske ane Den blå måske til venstre, Ayasofya i midten lige over skibet og Topkapi Palace er den lange bygning til højre.

Dette billede tog jeg for at vise, hvor langt jeg rent faktisk stod fra skibet. Så der blev brugt en del zoom på de andre billeder :-)

Her lige ud for Galata Tårnet, der også er meget kendt.

Selv om det "bare" et er skib, var det en rigtig stor oplevelse for mig. Man får et helt andet forhold til vandet og skibe generelt, når man arbejder for et rederi. Også selv om man ikke arbejder ombord. Jeg elsker at se på skibene, der sejler gennem Istanbul, så det var virkelig fedt, at opleve et af "mine egne" skibe. Især fordi DFDS skibene altid er flotte at se på, hvorimod mange af de skibe, der sejler på Bosphorus til daglig er nogle gamle grimme skrog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar