Sider

lørdag den 1. marts 2014

En ny start

Som jeg nævnte i indlægget tidligere I gang igen, er jeg tilbage i Istanbul lige nu. Jeg er her kun på ferie, da jeg ikke vil søge ny opholdstilladelse før efter min skiferie i uge 11. -Det skulle lige passe, jeg ikke måtte rejse til DK og dermed gik glip af min skiferie. Den chance tager jeg ikke, efter mine tidligere oplevelser.

Jeg ved faktisk ikke, hvor mange dages visum, jeg har tilbage, for det kan de ikke rigtig svare mig på i lufthavnen. De kan ellers godt se, at jeg har dage tilbage, bare ikke hvor mange. Typisk Tyrkiet altså! Men jeg kom da ind uden problemer i torsdags. De spurgte godt nok til min opholdstilladelse, men da jeg sagde, at den var annulleret, stemplede de bare mit pas og lod mig komme ind uden problemer. Dejligt med til medgang!

Da jeg var hernede for en måned siden, gik det op for mig, at der skal arbejdes lidt på at være hernede, da de dårlige oplevelser sidder i mig endnu. Derfor har jeg tænkt meget over, hvad jeg selv kunne gøre for at blive mere glad for at være hernede. Det er jo en fed by, som jeg gerne vil ud og opleve, i stedet for at sidde hjemme og være i dårligt humør. Fotovandringen, som I nok skal få lov at høre om snart, var et vendepunkt, og det fik mig til at indse, at jeg må have mig nogle venner, der har tid til at mødes i dagstimerne, hvor jeg ofte sidder alene fra kl. 7.30-18.30, fordi Hasan er på arbejde. Selv om jeg havde troet, det ville blive dejligt at have al den tid til at slappe af, læse bøger og drikke the, så kan jeg godt se nu, at det ikke duer for mig. Der skal ske noget! Der skal nogle aftaler i kalender! Og jeg skal ud af døren!

Derfor har jeg søgt efter kvinder i samme situation som jeg på en facebook gruppe, og der var heldigvis flere, der gerne ville mødes :-) Allerede i går mødtes jeg med de første 3. Den ene om eftermiddagen på en hyggelig cafe i Kadikoy og de to andre om aftenen, sammen med Hasan og en af deres venner. Ud over at det var skønt at mødes med nogle nye mennesker, så fik jeg også tilføjet en ny cafe og en ny restaurant på listen over "steder, der skal besøges igen" :-) Dejlig!

Jeg har en aftale mere på mandag, og derudover en del flere, der gerne vil mødes, som jeg må vente med til jeg kommer herned igen i slutningen af marts. Det er så skønt, at der sker noget nu, og det er virkelig inspirerende at møde alle disse nye mennesker.

Jeg ser frem til at få en ny og meget bedre start på livet i Istanbul, når jeg skal søge opholdstilladelse igen sidst på måneden :-) Det tegner i hvert fald godt denne gang.

Et "testbillede" fra starten af februar, hvor jeg var ude for at fotografere noget for mig rigtig spændende :-) Det skal I nok også få lov at høre mere om!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar