Sider

lørdag den 28. juni 2014

Üsküdar #1

Efter en mindre vandring gennem Kadiköys markedsgader, hoppede vi på en dolmus (lille bus) med retning mod Üsküdar, der ligger nord for Kadiköy. I udkanten af Üsküdar tog vi et pitstop ved Şakirin Mosque (Kvindernes moske). Det er en nyere moske fra 2009, hvilket tydeligt kunne ses på arkitekturen. Ydermere var moskeens interiør designet af en kvinde.




Dette var første gang jeg så en kirkegård ligge lige ved siden af moskéen.

I Üsküdar startede vi ud i et område, hvor de solgte antikviteter. Der var godt nok mange spændende ting og sager ind i mellem, men det var svært sådan rigtigt at få gode billeder, da butikkerne lå indendørs.





Sådan fordriver man tiden, når der ikke lige er kunder ;-)

Bagefter besøgte vi endnu en moské. Denne gang Mihrimah Camii. Dette var også en rigtig fin moske, men den mindede mere om de moskéer, jeg allerede har set, så jeg syntes ikke, der var noget nyt eller overraskende over den.




Jeg ved faktisk ikke, om det er uhøfligt sådan at tage billeder af de bedende, men det ser bare så fint og fredfyldt ud, når de sidder der i stilhed. Jeg håber ikke, jeg træder nogen over tæerne med dette billede :-)



Nå, men jeg må vist hellere splitte indlægget her yderligere, da jeg synes, det begynder at blive lidt langt. Jeg vender tilbage med de sidste billeder en anden dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar