Sider

tirsdag den 24. juni 2014

En tur til Kadiköy

Den 14. maj var jeg igen på fotovandring. Dette var min 3. fotovandring med fotografen Monica. Den første fortalte jeg om her, og den anden kan I læse om her.

Denne gang foregik fotovandringen på den asiatiske side af Istanbul, som jo er den side, jeg selv bor på. Det havde jeg glædet mig til, da turen primært ville foregå i Üsküdar, et område jeg ikke kender særlig godt.

Jeg vil dog i dette indlæg kun koncentrere mig om Kadiköy, hvor vi startede vores tur. Mest fordi indlæggene bliver alt for billedetunge, hvis jeg sætter alle billederne i samme indlæg :-) Kadiköy er den centrale del af den asiatiske side og et sted, jeg kommer ret ofte for at mødes med venner eller sejle videre til den europæiske side.

Den café vi startede dagen ud på, kendte jeg ikke. Den ligger oven på en af havnebygningerne, som vi bruger, når vi skal sejle over til den europæiske side. Den var virkelig hyggelig, så der må vi hen igen en anden dag :-)

Efter caféen gik vi lidt rundt i Kadiköy:
Vi startede i en lille armensk kirke, der ligger centralt i Kadiköy.


Så bevægede vi os ud på markedet:

Inde på fiskemarkedet sad denne meget ihærdige kat og kiggede længselsfuldt på de lækre fisk :-) Fuldstændigt upåvirket af folk, der gik ind og ud og helt uden at overtræde "grænsen" ind til butikken.








Man bliver altså godt sulten af at gå rundt på det marked :-)

Honning

Billederne fra resten af turen skal I nok få i nærmeste fremtid :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar