Sider

søndag den 13. april 2014

Jeg er her stadig :-)

Jeg beklager stilheden her på bloggen. Jeg har ikke været så motiveret til at få skrevet, mest fordi der er en masse ting i forhold til vores fremtid, der skal planlægges (bryllup, familiesammenføring, job i DK, bolig i DK osv.), så det fylder lidt mere i hovedet end at få opdateret herinde.

Derudover har jeg faktisk haft lidt travlt, fordi jeg finder på alle mulige ting, nu hvor jeg ikke kunne starte i skole alligevel. Jeg har fundet mig et par gode veninder, som jeg prøver at ses med så ofte jeg kan. Ud over at det er super hyggeligt, så hjælper det også, at jeg har noget at lave hver dag. Det der med bare at stå op uden at have noget specifikt på programmet, det duer bare ikke for mig.

Når jeg mødes med mine nye veninder, går vi også tit rundt i de forskellige områder af byen. Det gør, at jeg allerede nu kender flere af stederne bedre end Hasan ;-) Jeg har fundet et par virkelig skønne caféer både på den europæiske og den asiatiske side af byen, som jeg glæder mig til at vise Hasan en dag.

Denne uge startede med lidt sightseeing i områderne Cukurcuma/Cihangir, der ligger tæt på Taksim pladsen og Istiklal shoppinggade (a la Strøget) på den europæiske side. Det er et virkelig spændende område, så jeg havde kameraet med. Dem får I lov at se i et separat indlæg senere.

Ellers bød ugen på et besøg hos en dansk/tyrkisk familie med en lille pige på 2 år, som jeg har mødt til et dansker-møde, jeg havde arrangeret sidst i marts (det var forøvrigt rigtig hyggeligt at møde nogle flere danskere, så jeg satser på at gøre det igen i maj). Derudover brugte jeg også et par eftermiddage sammen med Hasan i hans frokostpause. Han har en hel times pause, så vi kan godt nå en hurtig frokost og en gåtur i det gode vejr. Jeg mødtes også med en veninde i Kadikoy. Hun viste mig en del af byen, jeg ikke var så kendt i, så det var super godt. Så alt i alt var det en god uge, hvor jeg også fik arbejdet og trænet en del.

Her i weekenden har vi været ude og gå begge dage. I går gik vi ned til Kartal centrum. Selv om der kun er ca. 3 km. plejer vi at tage bussen, fordi vi så bedre kan gå langs vandet, når vi er kommet derned. Derudover er en del af turen langs motorvej, så det er ikke lige den mest spændende rute. Men i går gik vi altså, og jeg er glad for, at jeg nu kender turen, så jeg ind i mellem kan gå derned, når vejret er godt. Vi fik købt nogle nødder og tørret frugt, så vi kan lave hjemmelavet nøddemix, og ellers sad vi bare ved vandet og drak kaffe.

I dag har vi endnu engang besøgt Prinsens Øer, også denne gang Büyükada. Jeg tog flere billeder denne gang, men dem vil jeg også vente med at vise i et andet indlæg.
Büyükada set fra Kartal strandpromenade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar