Sider

tirsdag den 15. april 2014

Cukurcuma/Cihangir i billeder

I søndags lovede jeg billeder fra min tur til Cukurcuma/Cihangir. De kommer derfor her :-)

Først en tur ned ad Cezayir Sokagi, der betyder "Den algeriske gade".

Der var mange søde og sjove små detaljer...

...og ellers bestod hele gaden af små farverige caféer. Der skal jeg helt sikkert hen efter en kop kaffe en dag :-)


Derefter gik vi på udforskning i gaderne fyldt med antikvitets- og genbrugsbutikker. Der var også mange sjove detaljer.





Tilskuere :-)



Antikviteter til haven :-)


Fede kufferter :-) Gad godt at have en enkelt eller to med hjem til indretningen i vores kommende lejlighed i Danmark!


Moderne grafitti?


Så kom vi forbi en flot kirke

Haven foran kirken var fyldt med katte, der lå og slappede af i solen.


Indgang til kirken

Til slut en lille gade med små hyggelige tyrkiske caféer.

Dette er klart et af mine yndlingsområder i Istanbul. Det er også i disse områder de fleste udlændinge bosætter sig. Dog synes jeg, lidt af den tyrkiske stemning forsvinder, men det gør ikke stedet mindre charmerende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar