Sider

torsdag den 1. januar 2015

Året der gik og bloggen, der gik i stå

Først vil jeg gerne ønske alle, der stadig læser med her på bloggen, et rigtig godt Nytår!

Da jeg i august gav jer en opdatering, hvor jeg fortalte, at jeg var flyttet tilbage til Danmark, lovede jeg, at jeg fortsat ville fortælle historier fra Tyrkiet samt komme med opdateringer på vores familiesammenføringsprocess. Men så skete der ikke rigtig mere herinde.

Det er altså ikke fordi mit liv er gået i stå, nok snarere tværtimod. Der skete nemlig pludselig en hel masse ting oven i hinanden, og jeg havde svært ved overhovedet at følge med. I det hele taget har 2014 været noget af et rutschebane-år, hvor jeg til tider har følt, at jeg var lige ved at falde af i svinget. Det er dog lykkes mig at holde fast, og nu begynder turen langsomt at blive sjov igen.

Når man tager et kig på, hvad sidste halvdel af år 2014 har budt på, er der ikke noget at sige til, at jeg ind i mellem har været ved at tabe pusten:
- Jeg flyttede fra lejligheden i Istanbul og dermed også Hasan :-( tilbage til Danmark
- D. 29.08.2014 blev vi viet på Slagelse Rådhus og havde en rigtig dejlig dag med den nærmeste familie
- I september sagde jeg farvel til gode kollegaer gennem 8 år, da jeg stoppede mit studiejob hos DFDS A/S
- 1. oktober startede jeg en fuldtidsstillingen hos Carlsberg Breweries A/S
- 1. november købte jeg min første lejlighed: En dejlig 2 værelses i Valby.
- I december færdiggjorde vi endelig vores ansøgning om familiesammenføring. Den er afleveret, og vi kan nu ikke gøre andet end at vente og håbe på det bedste.

Oven i alt det ovenstående, der jo primært er gode ting, har jeg døjet med skræntende helbred de sidste mange måneder. Min krop kan ikke rigtig følge med. Under normale omstændigheder havde jeg nok overvejet at trække stikket og taget den med ro, men i dette tilfælde har jeg valgt at hænge i selv om det er det hårdeste, jeg nogensinde har udsat mig selv for. Nyt job og ny bolig er ikke en god kombi, når man også står midt i en familiesammenføring, men samtidig er både job og bolig lidt en nødvendighed for at familiesammenføringen overhovedet kan blive en realitet.

Resultatet er desværre en masse problemer med nakkespændinger, svimmelhed, uro og mavesmerter, og jeg føler, at jeg render til diverse behandlinger hele tiden, uden der reelt er noget, der virker. Det er dog langsomt ved at blive bedre, og jeg begynder at tro på, at jeg nok skal få det stoppet helt, selv om processen er lang. Helt ro får jeg nok ikke, før vi har fået et (forhåbentligt) positivt svar på den familiesammenføring. -Hvis det ikke sker, kan jeg ikke helt overskue, hvad vi gør, men ind til videre tror jeg på, at det nok skal lykkes.

Jeg håber, at år 2015 bliver vores år! Kryds fingre for os. Vi får brug for det!

I får lige et enkelt billede fra i sommers, lige inden jeg flyttede tilbage til Danmark

2 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig og din mand!
    Håber året udvikler sig positiv for jer.

    SvarSlet