Sider

fredag den 13. september 2013

Her er alt for varmt

Jeg ved godt, jeg ikke må klage, når I nu sidder hjemme i Danmark og ønsker varmen tilbage :-) Men 24 grader tæt ved midnatstid er altså for meget til mig. Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal overleve hernede, når det bliver sådan rigtig sommer igen til næste år.


Første weekend hernede gik rigtig godt. Mine forældre var på besøg, og det var dejligt at få vist dem lejligheden og byen. Mandag morgen var så første dag, jeg skulle være "alene hjemme", mens Hasan var på arbejde, og nøj hvor jeg keder mig!

Jeg havde regnet med, at jeg rigtig ville nyde det, når jeg nu har haft så travlt de sidste par måneder i Danmark, men jeg må nok bare erkende, at jeg fungerer bedst, når der sker noget omkring mig. I hvert fald er flere dage i træk uden planer alt for meget :-)

Heldigvis starter skolen jo sidst på måneden. Det bliver rart at have noget at stå op til om morgenen, så jeg ikke bare skal gå og vente på at klokken bliver 18 og Hasan kommer hjem.

Så der er ikke sket så meget nyt at fortælle om :-)

6 kommentarer:

  1. Varmen har været ulidelig i Tyrkiet de sidste måneder, men temperaturen er heldigvis på vej ned igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er også min trøst ;-) Jeg duer ikke til noget, når det er så varmt!

      Slet
  2. Nej, du må ikke klage over varmen! Det er varmere hernede i Alanya, men kan forestille mig at varmen er mere ulidelig i storbyen. Har du fået pensumplan? Du kunne jo begynde at læse... Må man spørge hvad du studerer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bare, det er mig, der ikke er god til varme ;-) Samt at vi ikke har aircondition.
      Skolen starter d. 30. september, men det er sprogskole, så der er vist ikke noget der hedder pensumlister :-) Har dog noterne fra tidligere tyrkisk klasser, men jeg orker ikke at læse på det i varmen.

      Slet
  3. Jaja, det kan godt være, at vi ønsker varmen tilbage her i DK, men når det er 24 grader ved midnatstid, så giver jeg dig helt ret i, at det er for varmt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Især når man som jeg har levet 5,5 år i en kølig kælder. Den savner jeg pænt meget lige nu ;-)

      Slet