Sider

mandag den 23. september 2013

Adresseændring

Pyh, hvor skal man ændre adresse mange steder, når man sådan flytter. Jeg troede faktisk, det skete mere eller mindre automatisk, når man ændrede adresse i folkeregisteret, men det er desværre langt fra tilfældet.

Som jeg skrev sidst, så havde jeg allerede ændret adresse i folkeregisteret samt hos Statens Administration/SU Styrelsen (da jeg har SU gæld, ellers er dette ikke nødvendigt). I dag har jeg så fået meldt ny adresse til NemID, så de kan sende fremtidige NemID kort til Tyrkiet. De havde registreret min fraflytning gennem folkeregisteret men ikke min nye adresse. Jeg tror, det er fordi, den er udenlandsk, så skal man selv gøre det. Jeg har også givet min nye adresse til min tandlæge. Min tandlæge bruger sådanset ikke min adresse, da jeg altid får en sms, men det er nok alligevel meget rart for dem at have de rigtige informationer i systemet.

Yderligere har jeg rettet min postadresse hos Post Danmark. Normalt man kan selv rette sin adresse på deres hjemmeside, men hvis man flytter til udlandet, skal man skrive en mail til dem. Jeg valgte dog at ringe for at høre, om jeg ikke bare kunne oplyse mine forældres adresse, da jeg ikke synes, der er grund til at min post sendes til Tyrkiet. Jeg får alligevel stort set kun post angående mine forsikringer.

Samtidig valgte jeg at gå ind på e-boks.dk for at rette mine indstillinger, så jeg nu fremover også burde få post fra forsikringerne pr. e-boks. Derfor burde det nu være minimalt hvad jeg vil modtage af "rigtig" brevpost.

Skulle nogle af jer være interesseret i at sende mig breve og post til Tyrkiet, kan I lige give mig besked, så sender jeg min adresse :-) Jeg synes ikke, jeg bare vil skrive den her, hvor alle kan læse med. Jeg ved ikke, hvordan pakker kommer frem, men breve burde komme frem rimelig sikkert, så send endelig en masse post ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar