Sider

mandag den 27. maj 2013

Vakuumposer

Jeg har fået en genial ide, hvis jeg selv skal sige det :-)

Da jeg boede i London, købte jeg en masse puder og et fint sengetæppe i IKEA, som jeg bare måtte have med tilbage til DK. Derfor brugte jeg skraldeposer og en støvsuger til at suge al luft ud af puderne, så jeg havde plads til dem i kufferten.

Jeg har længe tænkt på at gøre noget lignende denne gang, men jeg synes ikke, de danske skraldeposer er kraftige nok. Desuden holdt de engelske poser heller ikke helt lufttæt, da jeg havde lukket dem sammen med hårelastikker ;-)

Men så prøvede jeg at søge på Google på "Vakuum rejse poser", og der findes faktisk poser specielt beregnet til formålet. De kan enten rulles for at presse luften ud, tilsluttes en støvsuger eller tømmes for luft med en pumpe. Det er da bare super smart, så sådan et par stykker skulle jeg selvfølgelig have fat i.

Jeg har derfor købt en pakke fra Silvan med 4 stk. i str. 50 x 70 cm. Dem jeg har købt er med en pumpe, så jeg ved faktisk ikke, om de også kan bruges sammen med en støvsuger. Det skal jeg lige have undersøgt. Jeg købte dem, fordi det var de billigste, og jeg skal lige prøvet systemet af, inden jeg bruger flere penge på det.

Men jeg tænker, at jeg også skal købe nogle større poser, så vi kan bruge dem til alm. opbevaring af tøj og dyner, vi ikke lige bruger. Vi får jo ikke super meget opbevaringsplads i den nye lejlighed, så måske dette var løsningen :-)

Derudover var jeg i Silvan for at købe flyttekasser. Flytningen føles pludselig rigtig tæt på, selv om der stadig er et par måneder endnu.

1 kommentar:

  1. Hej Julie.
    Er du stadig på vej til Istanbul?
    Vil bare sende dig et link til vores blog, hvor du kan læse om bla. opholds- og arbejdstilladelse i Tyrkiet.
    Lykke til!
    www.RainbowAlanya.blogspot.com

    SvarSlet