Sider

søndag den 29. december 2013

Godt Nytår!

Her en lille hilsen fra Danmark, hvor jeg pt opholder mig.

Af personlige årsager valgte jeg at stoppe på min skole, TÖMER sprogskole. Dette gjorde desværre, at jeg ikke længere må opholde mig i Tyrkiet på den opholdstilladelse, jeg ellers endelig langt om længe havde fået.

Derfor tog jeg til Danmark en uges tid inden julen, og hvor længe jeg skal være her er endnu uvist.

Jeg har en plan om, at jeg skal have en ny opholdstilladelse til Tyrkiet, men denne gang skal det være en almindelig opholdstilladelse baseret på min formue (man får opholdstilladelse til det antal dage man kan bevise at kunne klare sig selv i).

Lige pt ved jeg ikke, hvornår jeg må rejse lovligt ind i Tyrkiet igen, da jeg har jo har været dernede en del inden for det sidste halve år. Det skal vi have undersøgt engang i det nye år.

I stedet vil jeg benytte tiden i Danmark på at få tjent lidt penge og så fortsætter jeg tyrkisk undervisningen på egen hånd med hjælp fra Hasan :-) I skal nok høre fra mig, når jeg kommer til Tyrkiet igen.

Rigtig godt nytår alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Godt nytår herfra!! Vi krydser fingre for det går mere smertefrit for dig at opnå en almindelig opholdstilladelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Jeg håber godt nok også 2014 bringer lidt mere medvind til mig.

      Slet
  2. Rigtig godt nytår, Julie!

    SvarSlet
  3. Ærgerligt at høre og jeg håber, at det snart løser sig. Godt nytår..

    http://carrymystyle.com/5-things-you-learn-from-being-a-bird

    SvarSlet