Sider

søndag den 27. januar 2013

Det kan være farligt...

...at opholde sig for meget i Istanbul. Det har jeg i dag erfaret :-)

Jeg er nemlig et smut i Istanbul for at være sammen med Hasan, og det har vist sig at være lidt af en dyr omgang. Priserne i Tyrkiet er jo på mange punkter en del lavere end i Danmark, så selv om jeg egentlig ikke har så mange penge og gerne skulle se at få sparet en masse op, inden jeg flytter endeligt, så er det altså virkelig svært at lade være med at bruge penge.

Yderligere er det sådan i Tyrkiet, at når man betaler med et tyrkisk kreditkort, så kan man vælge at betale beløbet over 12 mdr. Dvs. beløbet bliver fordelt ud på et helt år med månedlige betalinger, og derfor føles det ikke så slemt, når man står og skal tage beslutningen om at købe eller ej. Men det kan altså være virkelig farligt :-)

I dag er jeg f.eks. "kommet til" at købe både et lædercover til min iPad og et fast etui til min eksterne harddisk. Ikke noget jeg som sådan manglede, men de er jo rare at have, så man kan beskytte de lidt dyrere genstande, de kan indeholde ;-) Og så var det altså noget billigere, end hvis jeg skulle have købt præcis de samme varer i Danmark.

Så lige i dag er det lykkedes mig at "forsvare" mine køb, men hvad i alverden gør jeg, når først jeg bor hernede ;-) ???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar