Sider

fredag den 15. august 2014

Besøg fra Danmark #2-2

Så blev det tid til del 2 om mit sidste besøg fra Danmark tilbage i maj :-) Læs del 1 her.

Om mandagen skulle jeg arbejde om morgenen, så der havde vi kun en halv dag til sightseeing. Derfor valgte vi at blive på den asiatiske side og gå lidt rundt i Kadiköy og Moda. Om eftermiddagen var vi inde i nogle butikker, men der var lidt uro i gaden og pludselig snakkede ekspedienterne om, at der var politi og de "berømte" TOMA'er på vej, så vi valgte at gå ned i metroen tæt ved og tage hjem. Jeg tror aldrig, det blev til noget inde i byen, men der er ikke nogen grund til at tage chancer med al det, der er sket hernede tidligere.

Tirsdag var vi tilbage på Büyükada for at få mere sol. Denne gang på en noget større strand kaldet Yörükali, der ikke var naturlig, men i stedet lavet som en fin sandstrand. I høj sæsonen tror jeg ikke, stedet er særlig godt, da solsengene stod TÆT, men sådan en mandag i maj er der ikke mange gæster, så det glædede vi os over. Vi sejlede ud til stranden i en mindre båd, da det var gratis, når man skulle ud til stranden. Så slap vi også for at gå/cykle i varmen :-)
På vej ud til stranden kom vi lige forbi et "piratskib"

En "lille" villa inde på Büyükada

Udsigt fra "broen" (kalder man det det, når det bare er et lille skib? :-) )

Her er vi på vej ind i bugten, hvor stranden ligger.

Strand-"klubben"

Her kan I måske fornemme, hvorfor jeg ikke tror, der er fedt i højsæsonen, når der er fyldt? Man ligger godt nok tæt!

Men stranden var dejlig :-)


På vej hjem kom mågerne lidt tæt

Ja faktisk MEGET tæt :-)

Onsdag shoppede vi igen om formiddagen, da vi bl.a. gerne ville ind i butikken i Kadiköy fra i mandags igen. Vi nåede jo ikke at købe de ting, vi havde fundet, fordi vi sådan måtte flygte ned i metroen :-)
Om eftermiddagen tog vi til Taksimpladsen og gik lidt ned ad Istiklal gaden og så havde vi en aftale med en dansk familie jeg kender hernede i et par timer. Om aftenen mødtes vi med Hasan for at spise sushi.

Torsdagen inden vi tog i lufthavnen blev der lige shoppet de sidste ting fra et shoppingcenter tæt på hvor vi bor, og så havde min kusine ellers en godt fyldt kuffert at rejse hjem med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar