Sider

fredag den 23. august 2013

Lejligheden

Som jeg fortalte i maj, så har vi fået os en rigtig dejlig lejlighed i et forholdsvis nyt lejlighedskompleks lidt uden for centrum.

Hasan flyttede ind d. 1. juni og startede ud med en luftmadras og en klapstol ;-) Jeg havde ellers sagt, han gerne måtte tage i IKEA og købe lidt møbler, men han ville gerne vente til jeg kom ned og kunne hjælpe med at vælge.

Midt i juni rejste jeg så selv derned, og der blev brugt rigtig mange timer enten i IKEA eller hjemme på stuegulvet i gang med at samle et eller andet møbel. Det var skønt, at man langsomt kunne se sit kommende hjem forme sig, og da jeg rejse derfra 14 dage efter, havde vi fået os en lækker sofa med chaiselong, der kan laves til dobbeltseng, spisebord og stole, sofabord og en masse småting som håndklæder, viskestykker, service, køkkenting osv. Så kunne vi lige klare os.

Senere har Hasan så investeret i 2 store tøjskabe, en dobbeltseng samt nogle gode madrasser, så nu kan soveværelset også snart bruges (vi afventer lige levering af madrasserne).

Der er også kommet lamper op, så nu mangler vi bare gardiner. De er indkøbt, vi skal bare lige have fundet en, der kan hjælpe med at skrue gardinstængerne i væggen. Det er nemlig ikke særlig nemt at gøre selv, når man ikke ejer noget værktøj ;-)

Ih, hvor jeg glæder mig til at komme ned og se det færdige resultat :-)

6 kommentarer:

  1. Det hele tager form. Du må endelig smide nogle billeder ind, når du kommer derned :)

    /Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Julie

    Dejligt, at jeg stødte på din blog. Jeg bor selv i Tyrkiet (Alanya), og drømmer om at tage til Istanbul en dag. Må være så fedt at bo der!

    Jeg skriver mest om mode på min blog, men der sniger sig også oplevelser ind om mit liv her i Alanya. Du kan evt. tage et kig på www.carrymystyle.com

    Held og lykke med at få visum forøvrigt!:)

    Mange hilsner
    Astrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Astrid.

      Istanbul er skøn, så sig endelig til, hvis du kommer forbi en dag :-)

      Jeg vil tage et kig forbi din blog, så snart jeg får tid.

      Mvh. Julie

      Slet
  3. Kiggede lige forbi, da vi ligesom Astrid er nysgerrig efter at høre om visummet er noget kommet i hus? Men du må være midt i papkasserne - kun få dage til afrejse! God tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lige præcis midt i flyttekasserne :-( Pyh, der er meget at holde styr på. Skal afsted til København allerede i morgen, da min afgang til Istanbul er tidligt torsdag morgen.

      Desværre er jeg stadig uden visum, så det ser ud til, at jeg må et ufrivilligt visit til DK allerede senere på måneden. Øv øv :-(

      Slet